Fokus på dit rul: Overblik

Fokus-på-dit-rul-overblik.jpg

Du ruller næsten op, måske lige nå at snappe efter vejret, før du igen har hovedet under vand. Hvad er det der kan give dig de sidste 10% så dit rul lykkes? Måske kender du oplevelsen - uanset om du er ved at lære dit første rul, eller arbejder du på at perfektionere dit håndrul?

Uanset hvor langt eller kort du er i din rulletræning, kan det betale sig at skabe fokus på de forskellige elementer af træningen, og finde ud af hvordan du kan påvirke og forbedre dine vilkår så du får mest muligt ud af træningen. Et godt rul føles ”rigtigt”, når din hjerne, krop, kajak og pagaj spiller godt sammen.

Umiddelbart virker det måske svært at sætte en finger på præcis hvad der skal til for at dit rul virker - men hvis vi betragter rulletræningens grundelementer hver for sig, bliver det lettere at fokusere - og se hvad der skal ændres på. Giv dig selv den bedste forudsætning ved at tage et nærmere kig på de fire grundelementer som er beskrevet herunder, hver for sig.

Er der noget du kan gøre anderledes? Tænk over det, små ændringer kan gøre en kæmpe forskel!

Følg med i OnAdventures artikelserie i 4 afsnit, som sætter fokus på dit rul

  1. Vælg dine omgivelser
  2. Træn hjernen og kroppen
  3. Vælg det rigtige udstyr
  4. Strukturer din træning

Kom med på rullekursus

Jeg håber denne artikel giver dig inspiration til at målrette din træning så den giver størst mulig effekt på dit rul. 

Vil du på rullekursus?

Meld dig til hos OnAdventure her »


0 kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!

Skriv en kommentar

Har du fundet en fejl?

Er der noget på siden her som ikke er i orden? Uanset hvor småt eller stort: Hvis der er noget jeg kan rette, vil jeg gerne vide det. Klik her for at sende en besked om det.

Har du ubesvarede spørgsmål?

Skriv mig en email og fortæl hvad jeg kan hjælpe med. Jeg vil gerne høre din feedback, og alle spørgsmål besvares naturligvis fortroligt. Skriv til mig på tue@onadventure.dk